Avatar Wiki
Advertisement
FireNationEmblem
Chey
[1]
Chey
Elämäkerta
Kansalaisuus

Tulikansa

Etnisyys

Tulikansa

Ikä

30[2]

Syntymävuosi

70 jSk

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Ruskea

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Aang, Katara, Sokka, Jeong Jeong

Viholliset

Tulikansa

Aseet

Räjähteet

Ammatti

Kapteeni (loikannut)

Yhteistyö

Tuliarmeija (ennen)

Ensiesiintyminen

"Perinteisen tulimestarin opissa" (ainoa esiintyminen)

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

John Kassir

Suomenkielinen
ääninäyttelijä

Rauno Ahonen

Chey oli entinen Tulikansan kapteeni ja räjähdeasiantuntija. Hän piti toisena henkilönä titteliä, joka jätti Tuliarmeijan ja jäi henkiin Jeong Jeongin jälkeen, jonka oppilas Chey oli.[1]

Historia[]

Käyttäen asiantuntemustaan räjähteistä hyödykseen, Chey onnistui tuhoamaan lukemattomia kyliä Satavuotisen sodan aikana. Nähtyään kuinka monen viattoman ihmisen elämä oli tuhoutunut hänen tekojensa vuoksi, Chey alkoi kyseenalaistamaan sodan tarkoitusta ja omaa rooliaan siinä. Kolme vuotta ennen Avatar Aangin tapaamista, hänestä tuli toinen henkilö, joka jätti Tulikansan armeijan ja selviytyi siitä. Kuultuaan Jeong Jeongista, Chey ryhtyi etsimään häntä. Hän kuului Jeong Jeongin leiriin seuraavan parin vuoden ajan.

Kun Aang ja hänen ystävänsä osallistuivat Tulikansan festivaaliin, kylä sai selville Aangin todellisen henkilöllisyyden, jolloin kolmikon täytyi paeta nopeasti sotilaita. Ryhmä sai apua Cheyltä, joka liittyi heidän mukaansa, kun he lensivät Appan selässä tiehensä. Chey kertoi, että hän palveli tulentaitajamestari Jeong Jeongin alaisuudessa, joka oli hylännyt Tulikansan. Hän johdatti ryhmän metsässä sijaitsevaan leiriin, mutta Jeong Jeongin seuraajat pysäyttivät heidät.

Heidät johdatettiin leiriin, missä Aang yritti oppia tulenhallintaa Jeong Jeongilta. Kun amiraali Zhao joukkoineen hyökkäsi paikkaan, se hylättiin. Chey oli ollut metsässä selkkauksen aikana, eikä tästä syystä ollut tietoinen tapahtuneesta. Palattuaan takaisin leirille, hän huomasi sen olevan hylätty.[1]

Kun Xin Fu ja mestari Yu vierailivat Sumuisten palmujen keitaalla kuukausia myöhemmin, siellä oli Tulikansan etsintäkuulutus Cheystä; hän vältteli yhä Tulikansaa, kun Aang oli aloittanut harjoittelemaan maantaitamista.[3]

Esiintymiset[]

Avatar: The Last Airbender[]

Kirja 1: Vesi (水)[]

Trivia[]

  • Cheyn etsintäkuulutuksessa väitettiin, että hän oli "henkisesti epävakaa".[2]

Viitteet[]

  1. 1,0 1,1 1,2 Hedrick, Tim (kirjoittaja) & MacMullan, Lauren (ohjaaja). (21. lokakuuta 2005). "Perinteisen tulimestarin opissa". Avatar: The Last Airbender. Kirja 1: Vesi. Jakso 16. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 Avatar: The Last Airbender—The Art of the Animated Series, sivu 127.
  3. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & MacMullan, Lauren (ohjaaja). (14. heinäkuuta 2006). "Autiomaassa". Avatar: The Last Airbender. Kirja 2: Maa. Jakso 11. Nickelodeon.
Advertisement