Avatar Wiki
Advertisement
EarthbendingEmblem.png EarthKingdomEmblem.png
Boulder
Boulder
Elämäkerta
Kansalaisuus

Gaoling, Maan valtakunta

Etnisyys

Maan valtakunta

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Musta

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Toph Beifong, Xin Fu, Iso paha Hippo, Maan valtakunta, Maan valtakunnan armeija, Avatar-tiimi, Vesiheimot

Viholliset

Toph Beifong (ennen), Tulikansa, Avatar-tiimi (ennen)

Aseet

Maa

Taistelutyyli

Maantaitaminen (Hung Gar kung fu)

Ammatti
  • Ammatillinen maantaitajataistelija (ennen)
  • Maan valtakunnan sotilas
Yhteistyö
  • Maan valtakunta
  • Maaturnajaiset VI (ennen)
Ensiesiintyminen

"Sokea rosvo"

Viimeinen esiintyminen

"Sozinin komeetta, osa 4: Avatar Aang"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Mick Foley

Boulder oli ammatillinen maantaitajapainija, joka osallistui maantaitamisturnauksiin.[2] Hän taisteli myöhemmin Maan valtakunnan puolesta ja avusti Tulimaan valloituksessa yhdessä Ison pahan Hippon kanssa.[1]

Vaikka hänen "näyttämöaksenttinsa" saattoi kuullostaa tyhmältä, hän puhui harkiten ja kaunopuheisesti, mikä antoi ymmärtää, että mahtipontisen painijan käytöksen alla oli suurempaa älykkyyttä. Osa hänen ainutlaatuisesta persoonastaan kutsui häntä itseään kolmannessa persoonassa ja käytti usein maa-aiheisia sanaleikkejä.

Kyvyt

Boulder oli yksi parhaimmista maantaitajataistelijoista kuudensissa maaturnajaisissa. Vaikka hänen taistelutyylinsä oli kohtuullisempaa kuin muilla taistelijoilla, hän onnistui voittamaan heidät taitavasti. Hänen suoraviivaiset ja voimakkaat maantaitamiskyvyt olivat tehokkaita heidän yksinkertaisuuteen. Boulderista ei kuitenkaan ollut vastusta Tophille, joka voitti hänet viimeisellä kierroksella ainoastaan kahdella liikkellä.[2]

Esiintymiset

Avatar: The Last Airbender

Kirja 2: Maa (土)

Kirja 3: Tuli (火)

Trivia

  • Boulderia inspiroi tosielämän ammattipainija Dwayne Johnson,[3] kenet tunnetaan myös "Kivenä". Kuten Boulder, Dwayne Johnson puhui itsestään kolmannessa persoonassa. Tuottajat yrittivät saada häntä Boulderin ääninäyttelijäksi, mutta he eivät onnistuneet siihen. Boulderin ääneksi päätyi sen sijaan ammattipainija Mick Foley, joka on Dwayne Johnsonin hyvä ystävä.

Viitteet

  1. 1,0 1,1 DiMartino, Michael Dante (kirjoittaja) & Volpe, Giancarlo (ohjaaja). (30. marraskuuta 2007). "Mustan auringon päivä, osa 1: Valloitus". Avatar: The Last Airbender. Kirja 3: Tuli. Jakso 10. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 DiMartino, Michael Dante (kirjoittaja) & Spaulding, Ethan (ohjaaja). (5. toukokuuta 2006). "Sokea rosvo". Avatar: The Last Airbender. Kirja 2: Maa. Jakso 6. Nickelodeon.
  3. Avatar: The Last Airbender—The Art of the Animated Series, sivu 98.
Advertisement