Avatar Wiki
Advertisement
EqualistsIcon UnitedRepublicEmblem
"Teidän taitajien täytyy tajuta ... ettei maailmassa ole enää sijaa teille."
— Alipäällikkö sanoo Makolle ja Bolinille.[1]
Alipäällikkö
Alipäällikkö
Elämäkerta
Kansalaisuus

Tasavalta City, Yhdistynyt tasavalta

Etnisyys

Yhdistynyt tasavalta

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Musta

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Amon (ennen), Ekvalistit, Hiroshi Sato

Viholliset

Amon, taitajat, Iroh, Lin Beifong, Metallintaitajapoliisivoimat, Saikhan, Tarrlok ja hänen iskuryhmänsä, Avatar-tiimi, Tenzin ja hänen perheensä, Yhdistyneet joukot, Yhdistyneen tasavallan neuvosto, Valkoisen Lootuksen vartijat

Aseet

Sähköistetyt kali-sauvat

Taistelutyyli

Eskrima

Ammatti

Ekvalisti

Asema

Alipäällikkö

Yhteistyö

Ekvalistit

Ensiesiintyminen

"Tervetuloa Tasavalta Cityyn"

Viimeinen esiintyminen

"Endgame" (varsinainen)

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Lance Henriksen

Alipäällikkö (engl. Lieutenant) on entinen Amonin oikeankädenmies ja Ekvalistien tärkeä jäsen. Hän on voimakas, kurinalainen taistelija, joka kasvattaa merkittävien taistelutaitojensa voimaa kahdella sähkösauvalla. Yksikään metallintaitajapoliisi ei ole kyennyt vastustamaan häntä.

Alipäällikkö käytti paremmat vuotensa elämästään työskennellen Amonille Taitamisen vastaisen vallankumouksen aikana. Ekvalistina hän todisti olevansa uskollinen ja tehokas komentaja, antaen neuvoja johtajalleen ja varmistaen, että Avatar-tiimi pysyi kurissa. Hän kuitenkin järkyttyi saadessaan tietää Amonin olevan verentaitaja, ja yritti hyökätä tämän kimppuun, mutta hänen entinen johtajansa kukisti hänet nopeasti.[2]

Historia[]

Avatar Korran saapuminen[]

Kun Korra ilmoitti virallisesti olevansa Avatar Tasavalta Cityn asukkaille, Alipäällikkö kuunteli lähetystä radiosta ja kysyi viipymättä Amonilta, kuinka hän halusi hoitaa Korran saapumisen.[3]

Ilmestyminen[]

Amonin tehdessä julkisen esiintymisensä Ekvalistien kokoontumisessa, Alipäällikkö seisoi hänen vierellään lavalla. Kokoontumisen aikana, Korra aiheutti häiriön, jolloin Mako kykeni vapauttamaan Bolinin. Alipäällikkö alkoi jahtaamaan heitä, ja hän sähköisti kali-sauvoillaan metalliset tikkaat, joita pitkin veljekset pakenivat. Alipäällikkö piti vaivattomasti kahta taitajaa loitolla, ja sai heidät lopulta voimattomiksi sähköisillä hyökkäyksillään. Hänen luullessaan voittanneen taistelun, hän iskeytyi seinään Korran maantaitamisiskusta. Kun Avatar auttoi veljekset pakoon Nagan avustuksella, Alipäällikkö käski Ekvalisteja seuraamaan heitä, mutta Amon pysäytti heidät.[1]

Hyökkäys Taitamisareenalle[]

Kun Amon oli uhkaillut radion välityksellä Yhdistyneen tasavallan neuvostoa sulkemaan Taitamisareenan, Alipäällikkö oli se, joka ilmoitti neuvoston olevan piittamatta uhkauksesta. Amon oli kuitenkin mielissään ja väitti "kaiken menevän suunnitelmien mukaisesti".

Alipäällikkö liittyi Amonin ja muiden Ekvalistien kanssa Taitamisareenan yllätyshyökkäykseen mestaruusotteluiden jälkeen. Hän käytti kali-sauvojaan tainnuttaakseen Tulifretit, jotka olivat vielä vedessä hävittyään Vaahtokoskien Susilepakoille kolmannessa erässä. Kun Amon piti puhettaan, Alipäällikkö veti tajuttomat Tulifrettien jäsenet pois vedestä ja sitoi heidät kiinni yhteen palkkiin. Amonin päätettyään puheensa ja julistettua tasa-arvoisen vallankumouksen alkaneeksi, Ekvalistien ilmalaiva laski metallikaapeleita areenalle. Alipäällikkö piti kiinni yhdestä kaapelista erään toisen Ekvalistin kanssa. Heidän noustessa ylöspäin, Korra, Lin Beifongin avustuksella, aloitti vastahyökkäyksen ja iski Alipäällikön sekä toisen Ekvalistin pois metallikaapelilta areenan katolle.

Kun Lin pääsi myös katolle, hän suunnitteli hyökkäystä ilmalaivaan, mutta Alipäällikkö sai iskettyä hänet muualle sähköistetyillä kali-sauvoillaan. Alipäällikön yrittäessä antaa viimeinen isku, Korra iski hänet sivuun tulentaitamisella. Kaksikko alkoi taistelemaan toisiaan vastaan. Ottelu päättyi Korran voittoon, kun Alipäällikkö tippui pois katolta kahdesta tulipotkusta.[4]

Taistelu Hiroshi Saton Ekvalistien tehtaalla[]

Muutamaa päivää myöhemmin, Alipäällikkö oli paikalla Hiroshi Saton salaisessa tehtaassa katsomassa Hiroshin edistymistä Ekvalistien uudessa aseessa. Hän katsoi, kuinka Korra, Tenzin, Lin Beifong ja muutamat poliisit taistelivat tankkeja vastaan ja hävisivät niille. Kun Mako ja Bolin jäivät vangeiksi yrittäessään saada Korraa, Liniä ja Tenziniä pelastetuiksi, Alipäällikkö oli valmiina taistelemaan heidän kanssaan. Kuitenkin, ennen kuin taistelu ehti alkaa, Asami pysäytti heidät. Hiroshi halusi Asamin liittyvän heidän puolelle, mutta hän otti yhden Ekvalistien sähköhanskan ja käytti sitä isäänsä ja Alipäällikköön, jolloin hänen ystävänsä pystyivät pakenemaan hänen kanssaan.[5]

Avatar-tiimin jahtaaminen[]

Kun Avatar-tiimi, Tenzin ja Lin Beifong tunkeutuivat Ekvalistien maanalaiseen tunneliin, Alipäällikkö käski joukkoa qi-torjujia pysäyttämään heidät, kun hälytys oli asetettu pois. Alipäällikkö ja hänen joukkonsa aikoivat suunnata heidän eteensä käytävän päähän, mutta ryhmä onnistui välttämään kontaktia hänen kanssaan, kun Beifong teki reiän kattoon ja laukaisi heidän ajoneuvonsa siitä läpi.[6]

Tarrlokin ja Korran hoitaminen[]

Alipäällikkö oli myöhemmin Amonin ja muiden qi-torjujien mukana Tarrlokin piilopaikassa, yllätten valtuutetun tulemalla portaita. Tarrlok teki nopeasti Alipäällikön ja muut qi-torjujat työkyvyttömiksi verentaitamisella. Kuitenkin, huolimatta Tarrlokin parhaasta yrityksestä, Amon kykeni vastustamaan hänen verenhallintaansa ja eteni poistamaan valtuutetun taitamisvoimat, vapauttaen samalla Alipäällikön ja qi-torjujat.

Kun he olivat toipuneet, Amon lähetti Alipäällikön ja muut poistamaan Korran sellistä ja ottamaan hänet vangiksi, varoittaen häntä olemaan aliarvioimatta Avataria ja neuvoi häntä sähköistämään metallisen häkin ennen sen avaamista. Alipäällikkö teki niin, mutta hänen tietämättään, Korra oli välttynyt sähköltä. Kun Alipäällikkö avasi oven, Korra, joka teeskenti tajutonta, yllätti Ekvalistit suurella tulipallolla, minkä jälkeen seurasi maanpaineaalto, jolloin hän pääsi pakenemaan. Kun hän oli kohdannut Amonin ulkopuolella ja onnistunut välttämään myös hänet, Alipäällikkö sai osakseen nuhtelut aliarvioituaan Avatarin varoituksesta huolimatta.[6]

Tasavalta Cityyn hyökkääminen ja valtaaminen[]

Alipäällikkö tekeytyi hämähäkkirottien tuholaistorjujaksi päästäkseen Tulikansan valtuutetun kotiin ja kaappaamaan hänet. Hän jälkeenpäin komensi ilmalaivaa taistelussa Tasavalta Citystä tunkeutuakseen Tuulitemppelisaarelle, missä hän päihitti Lin Beifongin. Kuitenkin, hän musertui, kun Tenzinin lapset osallistuivat taisteluun, ja oli nopeasti Jinoran kukistettavana, kun kymmenenvuotias tyttö lennätti hänet alas katolta ammuttuaan ilma-ammuksen sauvastaan. Kun enemmän Ekvalisteja saapui paikalle ja Tenzinin perhe evakuoitui, hän yritti pysäyttää Avatar-tiimiä pakenemasta, mutta Naga työnsi hänet jyrkänteeltä. Hän kuitenkin selvisi pudotuksesta ja oli paikalla, kun Amon poisti Linin taitamisvoimat.[7]

Makon ja Korran ollessa naamioituneina Ekvalisteiksi Tuulitemppelisaarella, Alipäällikkö oli siellä. Hän kertoi heille, että Taitamisareenalla tarvittiin lisää vartioita, ja Amon oli käskenyt saarella olevia Ekvalisteja menemään sinne.[8]

Amonin petos ja tappio[]

Alipäällikkö oli Amonin mukana Ekvalistien voitonjuhlassa, minne Korra ja Mako saapuivat ja keskeyttivät Ekvalistien johtajan puheen. Hän kysyi Amonilta, pitäisikö hänen hoidella heidät, mutta häntä käskettii odottaa ja kuunnella, mitä sanottavaa Avatarilla oli. Kun Korra paljasti Amonin olevan Yakonen poika, Tarrlokin veli, ja että hän käytti verentaitamista poistaakseen toisilta taitamisvoimat, Alipäällikkö vaikutti yllättyneeltä ilmoituksesta, mutta kieltäytyi horjuttamasta kannatustaan. Alipäällikkö oli helpottunut, kun Amon paljasti saamansa arven kuvitteellisesta tulentaitamishyökkäyksestä. Kun Mako ja Tenzin hyökkäsivät Ekvalisteja kohti lavalla tarjotakseen suojaa Korralle, Alipäällikkö taisteli yhdessä Amonin ja muiden Ekvalistien kanssa, mutta Tenzin käytti tuulentaitamista lennättääkseen heidät tiehensä.

Palatakseen taistelemaan johtajansa kanssa käytäville areenan takana, Alipäällikkö todisti Amonin käyttävän verentaitamista Korraan ja Makoon. Ekvalistien alipäällikkö oli järkyttynyt tajutessaan, että hän oli "omistanut [hänen] elämänsä" palvellakseen valehtelijaa. Hän riisui ja murskasi naamarinsa, tuomitsi Amonin petturiksi, ja aikoi hyökätä häntä kohti. Alipäällikkö oli kuitenkin voimaton entisen johtajansa verenhallintaa vastaan, mikä pysäytti hänet puoliväliin. Amon kiitti häntä palveluksistaan, ennen kuin heitti hänet puisia lautoja päin.[2]

Persoonallisuus[]

Uskollisena ja omistautuneena Ekvalisteille, Alipäällikkö oli luotettava jäsen organisaatiossa, joka kantoi aitoa vihaa taitajia kohtaan ja väitti, ettei heillä ollut enää paikkaa maailmassa. Hän omisti elämänsä Amonille ja teki kaiken, mitä pyydettiin. Kuitenkin, kun hän sai selville totuuden Amonin menneisyydestä ja todisti tämän käyttävän verentaitamista Korraan ja Makoon, Alipäällikkö kadotti kunnioituksensa häntä kohtaan.

Kyvyt[]

Vaikka hän ei ollutkaan taitaja, Alipäällikkö oli peloton, taitava ja ketterä lähitaistelija, joka oli valmis taistelemaan kaikkia vastustajia vastaan, niin taitajajoukkioita kuin suuria jääkarhukoiria. Hän käytti kahta sähköistettyä kali-sauvaa, mikä salli hänen hoidella kyvykkäitä taitajia vähäisellä vaivannäöllä.[1][4]

Esiintymiset[]

The Legend of Korra

Kirja 1: Ilma (气)

Kirja 2: Henget (神靈)

Kirja 4: Tasapaino (平衡)

Viitteet[]

  1. 1,0 1,1 1,2 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (21. huhtikuuta 2012). "The Revelation". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 3. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (23. kesäkuuta 2012). "Endgame". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 12. Nickelodeon.
  3. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (14. huhtikuuta 2012). "Tervetuloa Tasavalta Cityyn". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 1. Nickelodeon.
  4. 4,0 4,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (12. toukokuuta 2012). "And the Winner Is...". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 6. Nickelodeon.
  5. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (19. toukokuuta 2012). "The Aftermath". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 7. Nickelodeon.
  6. 6,0 6,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (9. kesäkuuta 2012). "Out of the Past". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 9. Nickelodeon.
  7. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (16. kesäkuuta 2012). "Turning the Tides". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 10. Nickelodeon.
  8. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (23. kesäkuuta 2012). "Skeletons in the Closet". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 11. Nickelodeon.
Advertisement